søndag 30. desember 2012

A little (long) retrospect

Så er det tid for tilbakeblikk på mitt kreative år 2012. (Dette blir en LANG post, så hent deg en kopp med noe godt i og bli med meg en tur på mimrestien. :) )
Det har vært et utrolig spennende år og jeg føler at jeg stadig utvikler meg og lærer nye ting, mye takket være fantastiske inspirasjonskilder her på nettet. Noen av dem har jeg vært så heldige å få møte i året som gikk og jeg kan med hånden på hjertet si at de er like fantastiske mennesker som de er scrappere. Jeg føler meg virkelig priviligert som får lov til å holde på med denne hobbyen og alt som hører med!
*It's time for a retrospect on my creative year 2012. (This is gonna be a LONG post so grab yourself a cuppa and join me for a trip down memory lane. :) ) It's been an incredible exciting year and I feel I'm constantly evolving and learning new things, much thanks to amazing sources of inspiration on the www. Some of who I've been fortunate enough to meet in the past year and I can honestly say that they are as fantastic persons as they are crafters. I feel really privileged to have this hobby and all that comes with it!*
 
Klikk på bildene for å komme til det opprinnelige innlegget. / Click on the photos to get to the original blog post.
 
Dette er et kort jeg lagde til min niese i februar. Det er ett av de kortene jeg koste meg mest med å lage i år! Jeg griste med Glimmermist og maling og laget min egen Washitape. SÅ gøy!!
*This is a card I made for my niece in February. This is one of the cards I most enjoyed making this year! I was making a mess with Glimmermist and paint and made my own Washi tape. SO much fun!!*
  
 I løpet av året som gikk har jeg fortsatt testet ut ulike stiler og jeg syns jeg begynner å bli ganske komfortabel med mange ulike stiler, noe dette kortet er et bevis på. Det tok meg nemlig helt til topps i en av vårens Kort-O-Mania-runder. Overraskende, gledelig og inspirerende, så nok en gang takk til alle som stemte på dette kortet mitt!
*During the past year I've continued to try out different styles and I think I'm getting quite comfortable with lots of different styles, which this card is a proof on. It took me all the way to the top in one of the rounds of Kort-O-Mania this spring. Surprising, delighting and inspiring, so thanks again to all of you who voted for my card!*
 
Dette var også et kort jeg koste meg mye med å lage i april. Jeg har aldri hatt problemer med å lage herrekort, tvert i mot syns jeg det er kjempegøy. Og dette kortet til min svoger, Sinatra-wannabe'en, lagde seg nesten helt selv. Jeg ble godt fornøyd selv, men responsen fra mottakeren var overveldende! Han ble så utrolig glad for kortet og det står fortsatt til utstilling i stua hos dem.
*This too was a card I had so much fun making in April. I've never had any problems with masculine cards, I think it's fab! And this card to my brother-in-law, the Sinatra-wannabe, practically made itself. I was quite pleased with it myself, but the response from the recipient was overwhelming! He was truly over the moon about it and it still stands on display in their living room.*
  
Det er noe spesielt med det jeg lager til mine nærmeste, det blir liksom aldri et bra nok bevis på hvor mye jeg setter pris på dem. Men jeg prøver i alle fall og min eldste søster satte enormt stor pris på denne boksen hun fikk til sin 40-års dag i mai. Klikk på bildet for å se flere bilder av boksen innvendig.
*It's something special about the things I make for my nearest and dearest, it never seems to be a good enough proof on how much I appreciate them. But at least I'm trying and my oldest sister truly appreciated this box she got for her 40th birthday in May. Click on the photo to see more pics of the box inside.*
  
Både min niese, søster og svoger er allerede nevnt over, og her er faktisk enda et av mine prosjekter som står til utstilling hos dem, skjønt anledningen var en helt annen enn en trivelig bursdagsfeiring. I juni gikk både vår bestefar og min svogers far bort. Selv sørget jeg stort over tapet av bestefar, jeg kan ikke engang forestille meg hvor tungt det må ha vært, og fortsatt er, for min søster, svoger og niese, som mistet begge to på så kort tid! Ord blir så fattige, så jeg gjorde et forsøk på å vise min medfølelse med dette lerretet til dem.
*Both my niece, sister and brother-in-law are already mentioned above, and this is actually yet another one of my projects on display in their home, although the occasion was a completely different than a nice birthday celebration. In June both our grandfather and my brother-in-law's father passed away. I myself grieved the loss of my grandfather greatly, I can't even imagine how hard it must have been for my niece, sister and brother-in-law who lost them both in such short time! Words can not express it, so I made an attempt to show my compassion with this canvas for them.*
  
Det var tungt å komme tilbake til inspirasjon og glede etter sommeren med to begravelser. Men september markerer mitt jubileum som kortlager og jeg ble faktisk relativt godt fornøyd med dette kortet.
*It was hard getting back to inspiration and joy after the summer with two funerals. But September marks my anniversary as a cardmaker and I was actually quite pleased with this card.*
 
Tusjer er en av tingene jeg har utfordret meg selv på i 2012. Jeg er i utgangspunktet ikke veldig glad i fargelagte motiver, men jeg bestemte meg likevel for å prøve enda hardere å bli flinkere med mine ProMarkers. Etter en kraftig utvidelse av samlingen og mye inspirasjon og tips fra dyktige damer syns jeg fargeleggingen min har blitt bedre. Med dette kortet vant jeg også ProMarker Norges septemberutfordring.
*Markers are one of the things I've challenged myself on in 2012. I'm not really too keen on coloured images, but I still decided to try even harder to get better with my ProMarkers. After a substantial expantion of my collection and a lot of inspiration and tips from fabulous ladies I think my colouring has improved. With this card I also won the September challenge at the ProMarker Norway Challenge blog.*
 
Jeg har ikke bare eksperimentert med stiler og teknikker, jeg har også blitt utfordret på farger jeg ikke vanligvis bruker. Høstfarger er noen av dem jeg er minst fortrolig med, og det var temaet for en av høstens runder i Kort-O-Mania. Jeg hadde ikke mye å velge mellom i lageret mitt av slike farger, men Distressputene svikter sjeldent, og sammen med deilig brunt satinbånd ble dette et resultat jeg kunne være fornøyd med.
*I've not only experimented with styles and techniques, I've also been challenged on colours I don't usually use. Autumn colours are some of those I'm least comfortable with and that was the theme for one of the rounds of Kort-O-Mania this fall. I didn't have much to choose from in those colours in my stash, but my Distress Pads rarely fail and with the brown satin ribbon this became a result I could be happy with.*
 
Kort-O-Mania er en konkurranse over 12 uker som går på forumet scrapping.no hver vår og høst, og er et høydepunkt i min hverdag. Det er mange spennende utfordringer og knivskarp konkurranse mellom dyktige damer. I høstens Kort-O-Mania fikk jeg usannsynlig mange gode plasseringer, noe jeg er utrolig takknemlig for, men også forundret og ydmyk. Faktisk endte jeg på en sammenlagt tredjeplass. Dette Finnabair-inspirerte kortet til mine barns far var med på å dra opp poengsummen min. Det er første gang min mann har vært målløs når han har sett en av mine kreasjoner, jeg velger å tro at det var målløs beundring. *lol*
*Kort-O-Mania is a contest lasting for 12 weeks every spring and fall at the forum on scrapping.no and it's a highlight in my everyday life. Lot's of exciting challenges and razor sharp competition between skilled ladies. This fall I got unbelievably many great placings, which I'm incredibly grateful for, but also astounded and humbled. I actually ended on a third place all together. This Finnabair-inspired card for my childrens father was a contributor to increasing my points. It's the first time my hubbie has been speechless when he's seen one of my creations, I choose to believe it was speechless admiration. *lol* *

Det siste kortet jeg vil trekke frem fra 2012 er ett av de siste jeg lagde i desember og jeg liker virkelig hvordan dette ble. Papirene fra Studio Calico fikk sin debut og jeg kan garantere at det ikke blir siste gangen de blir brukt! Dessverre har ikke kameraet klart å fange de herlige fargene i arkene, så dere får bare stole på meg når jeg sier at de er absolutt fantastiske!
*The last card I want to highlight from 2012 is one of the last ones I made in December and I really like how this turned out. The papers from Studio Calico got their debut and I can guarantee that it won't be the last time they're used! Unfortunately the camera hasn't been able to catch the lovely colours of the papers so you'll just have to trust me when I say they're absolutely fantastic!*

Av de mer enn hundre kreasjonene jeg laget i 2012 var dette noen av de jeg er mest fornøyd med selv. Legg gjerne igjen en kommentar om du vil fortelle meg hvilken av mine kreasjoner i 2012 som var DIN favoritt. Kanskje det til og med blir en liten overraskelse til en som vil dele sin mening. ;-) Og det trenger ikke å være en av de jeg har vist frem i dette innlegget.
*Out of more than 100 creations I made in 2012 these were some of those I'm most happy with myself. Feel free to leave a comment if you want to tell me which one of my creations i 2012 that is YOUR favourite. Maybe there will be a little surprise for one who wants to share their opinion. ;-) And it doesn't have to be one of the ones I've shown in this post.*

 
Edit: Jeg trekker en vinner blant de som har kommentert her den 20. januar. // I'll draw a winner among the commenters here on January 20th.

13 kommentarer:

  1. wow....her var det mye flott ! :) Du og du så lekkert ! :)
    Gleder meg til å se mer i 2013 altså :)

    Ønsker deg en riktig så Godt Nytt År ! :)

    SvarSlett
  2. Masse flott og lekkert her... :) Masse inspirasjon og hente.
    Godt nyttår til deg. :)

    SvarSlett
  3. Mange lekre prosjekter her! Må nok si at min favoritt er kort nr 1. :) Ønsker deg ett riktig kreativt godt nytt år! :)

    SvarSlett
  4. Lekker liste! De to først kortene var nydelige og stampunkkortet var knallekkert!
    Riktig godt nytt år til deg og dine :o)

    SvarSlett
  5. Hvor er de smukke allesammen.. Smukke ord, tanker og kreationer til din familie. Jeg synes især godt om det kort, som du har lavet til dine børns far og det smukke lærred, som du har lavet i sorgens stund. Begge disse kreationer viser hvor meget du værdsætter familien.

    Jeg glæder mig til at se mere på din blog i 2013.
    RIGTIG GODT NYTÅR...

    Knus Jytte :-)

    SvarSlett
  6. Ikke overraskende at denne lista består av så mye flott! Det er så gjennomført stilig og lekkert alt sammen!Gleder meg til å følge deg i 2013! Godt nytt år, inspirator!

    SvarSlett
  7. Mye flott!! Liker særlig godt farsdagskortet...

    SvarSlett
  8. Her er det ikke lett å plukke favoritter, du har laget så mye fint i løpet av året og det er like morsomt hver gang å komme inn her og se hva du har mekket til. 14-årskortet ditt digger jeg (du må lære meg grising neste gang vi treffes), kortet til Natalie er også supersøtt, men jeg tror favoritten må være farsdagskortet. Det er helt fantastisk!! Det er forsåvidt også Sinatra-kortet og lerretet du lagde... Jeg mistet også bestefar i løpet av året, så jeg skjønner godt at din søster og hennes mann setter stor pris på lerretet og tanken bak!! Gleder meg til nye kreasjoner i 2013!!

    SvarSlett
  9. WOW!!! Så mye fint du lager. Ingen tvil om at du er allsidig og kreativ nei. Gleder meg til å se mer fra deg fremover. Og jeg ønsker deg et fargerikt og kreativt 2013!!

    Klem Gunn-Elin

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Hei, Renate! Tusen takk for kommentaren i bloggen min :) Godt å være tilbake å ta dine kreasjoner i nærmere øyesyn for du har sannelig laget mye fint i året som gikk :D

    Jeg har jo ikke sjans til å velge meg èn favoritt i og med at de fleste (om ikke alle)blogginnleggene dine inneholder nydelige og kreative ting. Men om jeg skulle plukke ut noe som skilte seg ut som spesielt vakkert, må det være det rosa julekortet du lagde til MojoMonday # 270. Enkelt, men slående vakkert...

    ... Må også bare si hvor forelsket jeg ble i innlegget ditt "Twine til folket". Fantastisk! :D

    Keep it comin` Renate, så sitter vi spent og venter <3
    Hilsen r!ta

    SvarSlett
  12. Renate! Det är så moro att läsa allt du skriver, dina funderingar kring korten och dej själv. Att du är en fantastiskt duktig färgläggare tycker jag att du borde inse vid det här laget... det du gör är sååååå snyggt!!!

    Att välja en enda favoritt är naturligtvis inte möjligt, för jag gillar ju allt, allt, allt du gör!!! Men nog fastnar mina ögon en extra stund på vårens KOM-kort med cupcaken... det är så flott!

    Jag ser verkligen fram emot ett nytt år med dej som inspiratör och glädjespridare!
    Stor klem fra meg i Sverige!

    SvarSlett
  13. utrolig masse flott, kondolansekortet var bare helt utrolig vakkert og sart! Ønsker deg et riktig godt nytt scrappeår :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...