søndag 29. september 2013

Et dåpskort

For en stund siden laget jeg et kort til et par tvillinggutter, i dag skal guttene døpes og måtte få et kort på dagen. Det var ikke så enkelt å komme på ideer til dette kortet. Med fire gutter under fire år har denne familien allerede fått hauger av kort fra meg, dermed følte jeg at jeg hadde brukt mesteparten av reportoaret mitt. Det har naturlig nok blitt mye blått, så derfor fant jeg ut at grønt kunne passe like godt til guttene.
*A while ago I made a card for twin boys, today the boys are christened and had to get a card on their day. It wasn't that easy to come up with ideas for this card. With four boys under four years this family has already got heaps of cards from me, so I felt that I had spent most of my repertoire. Naturally it's been a lot of blues, so I thought that green would be just as fitting for the boys.*

Jeg klarte ikke å holde meg unna Maja-arkene denne gangen heller. Disse er fra Vintage Spring og Vintage Summer Basics kolleksjonene. Alle kanter er svertet med Fluid Chalk Creamy Brown og ytterkanten er svertet med Distress Ink Walnut Stain i tillegg. Ytterkantene er også stemplet med et splash stempel fra The Greeting Farm og sydd med maskinsøm. Bannerne er stanset ut med en die fra Papertrey Ink og sydd med sikksakk maskinsøm. Stempelet er fra Norsk Stempelblad, stemplet med Memento Rich Cocoa på kraft kartong. Seambindingen og blomstene er fra Wild Orchid Crafts og har fått et snev av sverte på seg. I sløyfa har jeg festet en knapp fra svigermors lager med hyssing fra Waltzingmouse Stamps og to hjertecharms fra lageret mitt. I blomsteroppsatsen har jeg også brukt pyntebær fra Kort og Godt. Bladene er stanset ut med EK Rock Fern punch i et av Maja arkene. Til lykke med dåpsdagen!
*I couldn't stay away from the Maja papers this time either. These are from the Vintage Spring and Vintage Summer collections. All edges are inked with Fluid Chalk Creamy Brown and the outer edge is also inked with Distress Ink Walnut Stain. The outer edges are also stamped with a splash stamp from The Greeting Farm and sewn with machine. The banners are die cut with a die from Papertrey Ink and sewn with zig zag machine seam. The sentiment stamp is from Norsk Stempelblad, stamped in Memento Rich Cocoa on kraft cardstock. The seambinding and the flowers are from Wild Orchid Crafts and has got a touch of ink on them. In the bow I attached a button from my mother-in-law's stash with twine from Waltzingmouse Stamps and two heart charms from my own stash. In the flower arrangement I've also used berry stamens from Kort og Godt. The leaves are punched out with EK Rock Fern punch from one of the Maja papers. Happy christening day!*

Challenges:
Simon says Wednesday - Anything
Totally Papercrafts #186 - Stitching on a card
Cute Card Thursday #288 - Pretty Ribbons
2 Sisters #163 - Anything goes

6 kommentarer:

  1. Fabelaktig!! Digger fargene, sømmen, svertingen, kantstemplingen og egentlig også alt annet ved dette kortet!! Og det er så herlig å se PTI-ting i bruk allerede!! Me like!!

    SvarSlett
  2. Kortet ble nydelig!!
    Ha en fin søndag, klem

    SvarSlett
  3. Et nydelig dåpskort ,så herligt med grønnt, flotte detaljer.
    klem Synnøve

    SvarSlett
  4. Oh this is lovely! Congrats on your boys being baptized.

    Thanks for joining us at the Simon Says Stamp Wednesday challenge ~ Laurel

    SvarSlett
  5. Beautiful card with lovely stitching and design. Thanks for joining us at TPC this week. Pat K xx

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...