lørdag 5. juli 2014

Sjokoladekort i farta

Plutselig dukket det opp en bursdag jeg ikke hadde tenkt på og da hadde jeg en knapp time på meg til å finne på noe lurt. "Sjokoladekort", sa min søster. "Så lurt", tenkte jeg. Men når jeg begynte å lage det husket jeg plutselig hvorfor det er så lenge siden jeg har laget det. Jeg er jo SÅ lei sjokoladekort etter maraton-scrappingen før jul. Men jeg klarte da å svinge sammen noe på den lille timen jeg hadde.
*A birthday I hadn't thought about suddenly appeared and I then had a short hour to come up with something clever. "Chocolate card" my sister said. "How clever" I thought. But when I started making it I remembered why it's been so long since I've made one. I'm SO tired of them after the marathon scrapping before xmas. But I managed to whip up something in the short hour I had.*


Jeg har brukt ark fra Maja Design Vintage Autumn Basics, som jeg syns passer perfekt til voksne menn. Og dette kortet skulle til en mann som fylte 80 år, så det må man vel kunne kalle voksen.
*I've used papers from Maja Design Vintage Autumn Basicx which I think fits perfectly for grown men. And this card was for a man who turned 80 so I guess we could call him grown.*


Teksten er fra Norsk Stempelblad. Et sett jeg liker utrolig godt, men får brukt altfor lite. En helt enkel dekor med barkstjerner fra Prima og små blomster med bling fra Storyteller.
*The sentiment is from Norsk Stempelblad. A set I really like, but doesn't get to use nearly enough. Quite simple decor with bark stars from Prima and tiny flowers with bling from Storyteller.*

Innsiden er like enkel som den alltid pleier å være med punchet kant (MS Cherish) og samme die cut som på forsiden (Sizzix Bigz Styled Lables).
*The inside is just as simple as it always is with a punched edge (MS Cherish) og the same diecut as the front (Sizzix Bigz Styled Lables).*

Baksiden er helt enkel, med et standard personlig stempel. Jeg hadde rett og slett ikke tid til å tenke på hva jeg skulle ha plassert inni mitt vanlige Rox personlige stempel, så da ble det den enkle løsningen.
*The backside is really simple with a standard personal stamp. I simply didn't have time to think about what to place inside the regular Rox personal stamp, so I went for the easy solution.*

Wenche sin tutorial på dette sjokoladekortet til en 200g sjokoladeplate finner du hos Scrappelyst (nr.19).
*You'll find Wenche's tutorial for this chocolate card for a 200g chocolate bar at Scrappelyst (#19).*

Challenges:
Scrappelyst Grublis - Bruk av tutorial
Crafty Cardmakers #118 - Wooden it be lovely
Cute Card Thursday #328 - Reach for the stars
Crafty Catz #238 - Stars or Stripes or both
Creative Card Crew #65 - Masculine

8 kommentarer:

  1. This is lovely, and absolutely perfect for anyone, man or woman! Love the shabby chic feel.

    Thanks for joining in with our 'wooden' challenge

    Lin
    Crafty Cardmakers and More

    SvarSlett
  2. This is the kind of card I'd like to receive! A fabulous card and gift in one. Thank you for joining in my challenge at Crafty Cardmakers and More. xx

    SvarSlett
  3. Flott og stilrent sjokoladekort :) Takk for at du ble med på grublisen vår inne hos Scrappelyst, håper vi får se deg flere ganger. Hilsen Ann Kristin

    SvarSlett
  4. Flott sjokoladekort du har laget!
    Takk for at du deltar på grublisen vår.

    Hege, Scrappelyst.

    SvarSlett
  5. Lekkert sjokoladekort. Utrolig flotte de barkestjernene.

    Tusen takk for at du deltar i grublis-utfordringen vår hos scrappelyst :)

    Katrine, Scrappelyst

    SvarSlett
  6. wonderful creation-ideal for a man! thank you for joining us at Creative Card Crew masculine challenge! Irene DT xx

    SvarSlett
  7. This is an awesome creation! I love it.....maybe a little more since it holds chocolate....mmmmm...
    Thanks for playing along with us at Creative Card Crew!
    ~ Crystal (DT)

    SvarSlett
  8. Fabulous project. Love chocolate and what a wonderful way to receive it. Thanks for sharing with us at Creative Card Crew. Good luck! Maggie, DT

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...