søndag 13. juli 2014

En enkel PL

Helga så langt har vært supereffektiv for min del. Etter en lang periode nesten uten scrapping, med jobb, sykdom, besøk, reiser og noen deilige sommerdager tilbragt utendørs, var det deilig å komme skikkelig i gang igjen og få unna prosjekter som har vært halvferdige i lengre tid. Denne PL-siden var et sånt halvferdig prosjekt.

Min datter er nå 11 år, så det er på høy tid at barne- og babybildene hennes blir gjort noe med. Men jeg har liksom ikke fått teken på dette med LO scrapping enda, så lommescrapping ble en glimrende løsning for meg. Og så er det jo så genialt at man får brukt så masse rester og ting man ellers ikke ville brukt. Dette prosjektet har en salig blanding av både gammelt og nytt, men nesten fullstendig blottet for stæsj.

De grønne arkene er rester av et gammelt ark fra Papirdesign, mens ballongarket er et helt nytt ark fra samme produsent. Det røde prikkete arket er en rest fra noe jeg tror er et juleark fra Vibeke Spigseth. Teksten er produktlinjen til ballongarket og alfa stickers fra lageret mitt. Chipboard tallet er også noe som har lagt i skuffene mine i lengre tid og har fått et par-tre strøk med gesso og hvit akrylmaling. "år" er Thickers og å'en er jukset til med å runde av et punktum. Navnet til bursdagsjenta er mistables fra Heidi Swapp som jeg har sprayet med Glimmer Mist, en mix av Key Lime Pie og Forest Green.

Det går faktisk an å bruke stempler på PL-sider også. Her har jeg stemplet et bursdagsstempel fra Norsk Stempelblad rett på mønsterarket med Hero Arts Shadow Inks i fargen Charcoal. Svart ble liksom litt for hardt i denne sammenhengen, da er Charcoal et veldig godt alternativ.

Stort enklere kan det vel ikke bli? Og både jeg og snuppa er godt fornøyd med enda en side til å fylle hennes nyervervede album. Jeg driver fortsatt å prøver meg frem med disse PL-greiene og jeg kunne nok tenke meg litt mer stæsj på siden, men inntil videre sier jeg meg ferdig med den, så kanskje jeg fyller på etterhvert som jeg blir mer dreven i dette.

Takk for at du titter og ha en strålende og kreativ søndag! :-)

Utfordringer:
Project Life Norge - Gjestedesigner Juli - Bruk norsk tekst

2 kommentarer:

  1. Så fin side du har laget. Kjekt med gamle bilder som endelig kan komme i album. Du har vært kreativ med få ting synes jeg, er jo kjekt å få brukt det man har. Likte veldig godt kortet med stempelet. Og så må jeg si at du skriver superfint.
    Tusen takk for at du deltar i konkurransen :)

    SvarSlett
  2. Gillar den här sidan massor, Renate! Flott på alla sätt och vis och att du på detta sätt samlar gamla bilder och får in dem i album är ju bara såååå härligt! Jag kan riktigt känna tillfredsställelsen att få det gjort.

    Och igen, det är en mycket snygg sida som inte behöver mera pynt än såhär, tycker jag.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...