torsdag 30. april 2015

LO og PL

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no.

For uinvidde må det høres ganske snålt ut med denne "scrappesjargongen". LO og PL, hva er det liksom?? *ler*
Jeg skal absolutt ikke begi meg inn på en lang avhandling med forklaring, bare konstatere at jeg har laget et par albumsider til min søster som fylte år for litt siden.

Min eldste søster fikk album og sider for to år siden, som jeg fyller på med nye sider til jul og bursdag, så nå var det sannelig på tide at søster nummer 2 også fikk sitt eget album!

Jeg fant frem noen bilder jeg hadde fått på mail fra en ferietur for noen år siden og lagde denne LO'en med papirer fra BoBunny og litt småstæsj fra Fancy Pants.

Billettene, pilen og kameraene er fra FancyPants og jeg syns slike ting er supre til å dekorere både albumsider og kort med.

Jeg lagde denne LO'en til en utfordring på et treff, og den måtte ha rubons på seg. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å bruke hvite rubons til tittelen, men de forsvant fullstendig på den lyse bakgrunnen, så da ble det en kriseløsning med en liten "undertittel" på det turkise arket i stedet. Men fortsatt bare såvidt synlig. *ler*

Det har vært sagt mange ganger tidligere, men jeg må bare gjenta meg selv. Det å kunne fylle ut historien til en LO med en slik PL-side er noe av det mest geniale jeg kan tenke meg med album! Og siden denne siden ikke er til meg selv, har jeg latt det være flere åpne felt, slik at "eieren" kan fylle ut historien selv. Her har jeg brukt flere PL-kort fra FancyPants. I midten har jeg montert et 3x4" kort på et bakgrunnsark for å få det til å passe inn i 4x4" lommen.

og øverst til høyre har jeg montert et annet 3x4 kort på en 4x6 bakgrunn og latt det være åpen plass til å skrive på ved siden av. Bokstavene er av trefinér som jeg har kjøpt i Sverige. Det var i utgangspunktet ingen ø'er i pakken, så da fikk en Z lide og ble til små dotter over ø'en.

Iskrem-dekoren og paraplyen er begge små elementer fra FancyPants. Jeg har også tatt inn noen små papirstrimler fra mønsterarket jeg brukte til LO'en for å markere sammenhengen enda bedre.
Har du enda ikke prøvd å lage matchende albumsider med LO og PL bør du absolutt gjøre et forsøk. Det gjør scrappingen enda mer morsomt, jeg lover!! ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...