søndag 15. mars 2015

Personlige kort

Ingen gjør personlige kort som Cornelia, men jeg prøver jeg også av og til. Denne gangen fikk jeg en bestilling på et kort til en entusiastisk lærer i matte og naturfag som er håndballtrener på fritiden. En sporty dame altså, men med altfor lite glitter og glam i hverdagen, i følge bestilleren, så det måtte være med noe rosa og glitter. Og bestilleren ville ha et litt annet format enn vanlig, så etter litt diskusjon endte vi opp på et kort i størrelsen 5"x7".

Papirdesigns ark fra i fjor vår er ikke akkurat en nyhet lenger, men like aktuelle og fortsatt noen av mine desiderte favorittark! Håndballarkene (i bakgrunnen) har blitt liggende i lageret mitt, siden jeg ikke har hatt grunn til å lage noe håndballrelatert enda, men nå passet de jo helt perfekt! Jeg har brukt to ulike ark med både forsider og baksider, pluss en rest av et annet funky rosa Papirdesign-ark.


Mattelærer-temaet har jeg prøvd å få til med regnestykket og en slags chalkboard-effekt. Jeg har brukt svart kartong og krittblyant som jeg har gnidd litt utover så det skal se ut som en tavle som er visket på. Tallene er chipboard fra Heidi Swapp.


Glitter og glam var ikke så lett å kombinere med røffe ark og chalkboard-effekt, men det ble da noen blomster og litt Stickles Diamond, selv om det ikke kommer særlig godt frem på bildet.

På innsiden har jeg brukt to ulike håndball-ark i bakgrunnen, men tatt videre tavle-effekten, her med et Kort & Godt-stempel stemplet i hvit chalk ink. Også her har jeg brukt krittblyant for tavleeffekten.

På baksiden har jeg kombinert alle arkene jeg har brukt og laget enda en "tavle" hvor jeg har stemplet med mitt personlige stempel og et Kort & Godt-stempel fra samme sett som stempelet inni.

Det hele ble litt enklere enn jeg hadde tenkt. Inspirasjonen satt langt inne, siden jeg ikke har laget et eneste kort siden lenge før jul. Og tidsfristen ble atskillig kortere enn planlagt siden jeg måtte tilbringe nesten en hel dag på legevakt og sykehus dagen før levering. Men alt gikk bra til slutt og bestilleren ble fornøyd, så da er jeg det også. :)

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no


3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har gjort ett fantastiskt fint kort, jag!

    Och tack för komplimangen, den värmer gott!

    Klem till dej!

    SvarSlett
  2. Et stilig og lekkert kort ♥, hvor du har fått kombinert opplysninger om jobb og interesser på en super måte. Så flott at vi kan inspireres av hverandre. :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...