tirsdag 10. mars 2015

Det er liv på lekerommet!

Det har tatt sin tid, men nå har jeg endelig kommet i gang på lekerommet igjen. Faktisk er det en stund siden jeg laget dette, men det var det med å ha tid til blogging også innimellom alt annet. Uansett er det utrolig deilig å kunne skape igjen og dette året har begynt med litt "tilbake til begynnelsen" for min del. På en måte i alle fall. Når jeg først begynte med papirhobbyen var jeg særlig interessert i altering og lerret er noe jeg har fått virkelig sansen for med tiden. Decoupage er også en ting jeg har kost meg med lenge og dette prosjektet er en mix av alt mulig!

Lerretet måler ca 20x30 cm. Jeg startet helt uten mål og mening, som jeg ofte gjør med slike prosjekter. Bare for å leke meg og bli kvitt noe av det som lå på bordet mitt. Litt Gesso, litt serviett decoupage med kule serviettrester fra Kort & Godt og Distress Paint i fargene Weathered Wood og Victorian Velvet. Disse fargene fant jeg ut matchet godt med noen arkrester jeg hadde liggende fra Maja Designs Coffee in the Arbour-kolleksjonen.

Når jeg var kommet så langt som å finne ark jeg ville bruke, bladde jeg gjennom en bunke bilder jeg hadde liggende og fant ut at dette bildet av min datter, kunne passe ganske bra. Og da hadde jeg litt mer å gå på i forhold til hvordan jeg skulle plassere elementene på lerretet.

En helt slett bakgrunn er ikke helt "meg" så jeg måtte til med stensiler og teksturpasta. Jeg har prøvd mange ulike typer teksturpasta, men Ranger sin syns jeg var helt fantastisk å jobbe med! Passelig myk, ingen ubehagelig lukt, lett å rengjøre. I det hele tatt vanskelig å slutte når jeg først var kommet i gang med denne. *lol* Her ser man også litt av en kakeserviett jeg plasserte i bakgrunnen. Ulike blomster må til, noen med litt "gesso-søl", noen med litt Stickles Cinnamon.

 Et barkhjerte fra Kort & Godt har også fått plass innimellom, sammen med knapper fra lageret mitt og en herlig fjær. Knappene så altfor nye og blanke ut, så de har jeg mattet ned med litt utvannet gesso.

Utvannet gesso og litt annen sverte og maling må også til rundt omkring. Denne teksten er fra en serviett jeg fant på Nille, tror jeg. Den kom på før jeg hadde bestemt meg for hvordan dette egentlig skulle bli og passer kanskje ikke helt inn, men det er jo en fin tekst, så den fikk være der likevel.

Rundt kantene på lerretet har jeg penslet Distress Crackle Paint i Copper Metallic. Det ble ikke så mye krakelering, men en kul metalleffekt ble det.
Ikke gjennomtenkt eller planlagt, men en gøy lek og et fint minne, syns jeg. Papirlek er herlig!!!

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no

1 kommentar:

  1. En alldeles underbart fin lerret!

    Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...