mandag 18. mars 2013

Scrapp med hjertet 2013

Jeg har vært på mitt aller første scrappetreff og jeg er ekstatisk! Utslitt, men ekstatisk. :)
Scrapp Med Hjertet 2013 utspant seg i Tromsø 16. og 17. mars, og takket være søteste Yasmine, satte jeg meg på flyet sørvestover, med åpent sinn og store forventinger. Og forventingene ble innfridd og vel så det! Jeg hadde det helt utrolig koselig sammen med masse hyggelige og inspirerende damer. Jeg fikk til og med produsert en hel masse til meg å være, noe som ga meg muligheten til å bli med på noen av utfordringene under treffet. Og jeg som vanligvis ikke har et snev av vinnerlykke vant ikke bare en, men TO premier!! Sånt blir man jo bare lykkelig av! :) Jeg kan med sikkerhet si at det blir ikke siste gangen jeg drar på treff, for dette ga mersmak!

Og her er kortene jeg fikk laget i helga:

Jeg sleit med å komme i gang, så Yasmine plukket en utfordring til meg og jeg satte i gang. Oppgaven var rundt kort med stjerner og minst tre mønsterark. Jeg brukte mønsterark fra MME og Pion (2 ulike). Både den runde stjernedie'en, stjernene og dymoen lånte jeg av Yasmine. Den satt fryktelig langt inne denne her og jeg er fortsatt ikke fornøyd med resultatet, men sånn ble det levert inn og jammen vant jeg ikke på loddet jeg fikk for dette bidraget!

Mitt andre forsøk ble kanskje litt bedre. I alle fall syns jeg Floral Oval die'en fra Spellbinders er helt nydelig sammen med dette stempelet fra Stempelglede (også lånt fra Yasmine). Arkene denne gangen er fra Maja Vintage Summer Basic kolleksjonen. Kakeservietten og den store hvite blomsten er fra goodiebag'en vi fikk på treffet. Må bare like sånne godteposer! :)

Det siste kortet ble laget helt på tampen av treffet når jeg var høy på inspirasjon etter både Art Journaling kurs på lørdagen og Mixed Media LO-kurs på søndagen. (Jeg må virkelig lære meg å bli lettere på handa når jeg bruker Ink blending tools!) Stemplene er fra Kort og Godt, en ny plate jeg kjøpte på treffet. De to fuglene fra settet flyr begge samme vei og jeg ville så gjerne ha en som fløy andre veien også, så da fikk jeg brukt et triks jeg plukket opp på Clean and Simple Cardmaking-kurset jeg tok. Jeg stemplet nemlig den ene fuglen forsiktig på et transparent ark. Så brukte jeg arket som stempel og bare gnidde av stempelsverten. Det blir ikke riktig så intenst trykk som vanlig, men jeg syns ikke det gjorde noe. Det var en helt grei måte å slå ihjel litt tid på. :)

Som nevnt var det ikke bare kort som ble laget på treffet. Mulig det kommer noe annet spennende her etterhvert. Den som henger med får (kanskje) se. ;-)

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du havde et godt scrappetræf.Det er super inspirerne at være til træf syntes jeg. Flotte kort du har lavet.

    SvarSlett
  2. Treff er supergøy ja. Og nesten litt sånn avhengighets dannende.. Skulle gjerne vært på treff flere ganger i måneden jeg, om pengene hadde strukket til ;-)
    Flotte kort du har laget, og gøy og vinne litt ;-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...