tirsdag 13. mars 2012

Twine til folket

For en stund siden gjorde jeg en avtale med søte Elin fra mypapermill.com, om å bytte twine. Jeg skulle få noen meter av de fargene hun hadde og i retur skulle hun få noen meter av mine farger. Når pakken fra Elin kom, ble jeg mildt sagt overrasket, for hun hadde ikke bare sendt hauger med twine, hun hadde også laget en herlig "kommode" til oppbevaring! Så når det ble min tur å sende tråd til Elin, kunne jeg jo ikke være noe dårligere. Det vil si, det var jo helt umulig å finne på noe bedre enn det hun allerede hadde gjort, og å lage en likedan ville jo vært uoriginalt, så jeg gjorde en annen vri på samme ideen. Her kan du se Elins kommode. Og her er min versjon:
*A while ago I made a deal with sweet Elin from mypapermill.com, to swap twine. I was getting metres of the colors she had and in return she would get metres of my colors. When the package arrived from Elin I was surprised, to say the least. She didn't just send piles of twine, but she made a lovely chest of drawers for storage! So I couldn't do any less when it was my turn to send her twine. Actually, it was impossible to come up with something better than what she already did, and to make the same thing would be unoriginal, so I did a different take on the same idea. This is Elins chest of drawers. And here's my version:* 

Jeg laget en eske med skillevegger inni og lokk til hvert rom, men jeg glemte å ta bilder av innsiden. Tagen i fronten er logoen fra spolene. Jeg skannet den inn og gjorde den litt større før jeg printet den. Jeg satte i et par eyelets i sidene for å træ igjennom trådene. *I made a box with dividers inside and a lid for each room, but I forgot to take pictures of the inside. The tag in the front is the divine twine logo from the spools. I scanned it and enlarged it a little befor I printed it. I put a pair of eylets in the sides to thread the twine through.*

Ideen med eyelets som tråden kan trekkes ut av, er Elins. Så genial at jeg måtte bruke den selv. Hvert av  lokkene har fått retro blomster i samme farge som tråden. Twine fargene er Black Licorice, Cherry, Lemon og Apple Green. *The idea with eyelets to pull the twine through is Elin's. So brilliant I had to use it myself. Each lid has got retro flowers in the same color as the twine. The twine colors are Black Licorice, Cherry, Lemon and Apple Green.*

Jeg måtte selvfølgelig lage et matchende kort. De samme blomstene som på lokkene har fått bling senter i stedet for eyelets. Og logoteksten har jeg retusjert bort i Photoshop og erstattet med min egen. *Of course I had to make a matching card. The same flowers that are on the lids got bling centers instead of eyelets. And I edited the logo text in Photoshop and replaced it with my own.*

Settet sammen. Ingenting i nærheten av herligheten jeg fikk fra Elin, men hun har i alle fall fått tråden sin!..og litt til, men det kommer jeg tilbake til i morgen. ;-) *The set together. Nothing even close to the gorgeousness I got from Elin, but at least she got her twine! ..and then some, but I'll get back to that tomorrow. ;-)*

Supplies:
Paper: Bazzill white
Accessories:Retro flower punch (EK Success), eyelets and bling from my stash. Divine Twine (Black Licorice, Cherry, Lemon, Apple Green)

5 kommentarer:

  1. Jeg kommenterer her også jeg!! ;) Jeg har vel sagt det et par ganger før, men jeg digger at du har brukt logoen utenpå esken. Og så er det jo så fantastisk at verdens søteste lille kort matcher så utrolig perfekt til esken. Og jeg ble nesten litt lamslått da jeg så pynten INNI lokkene også, gjennomført til tusen!!! Helt perfekt, hele settet!! Igjen: tusen tusen takk!!!

    SvarSlett
  2. Kjempeflott oppbevaring og kort! :)

    SvarSlett
  3. Hvor er det et superfint sæt!

    SvarSlett
  4. Så fantastisk boks! For en god idè å ha blomster i samme farge som trådene :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...