torsdag 13. januar 2011

The joy of colors


Neida, det har ikke stoppet opp igjen. Jeg har bare ikke hatt tid til å poste noe! Men produksjonen går så smått fremover. Og gleden over å skape blir stadig større. Det å tilfeldig oppdage nye fargekombinasjoner og lage noe vakkert av noe ordinært har igjen blitt utrolig tilfredsstillende for meg.
Fargekombinasjoner er ikke min sterkeste side. Jeg er nok veldig konservativ og forsiktig med bruk av farger, så hver gang jeg oppdager en ny kombinasjon blir jeg overlykkelig!
Dette kortet begynte jeg på i et forsøk på å bruke opp et av de første mønsterarkene jeg noensinne kjøpte. Jeg ble aldri å bruke arket, fordi jeg syns det var veldig intenst grønt, og ante ikke hvordan jeg skulle bruke det uten at det virket "vulgært".
Men så lå det tilfeldigvis noen bazzill ark på bordet mitt etter forrige prosjekt, og i et glimt så jeg at dette kunne fungere. Og med skissen fra Card Patterns, ble dette resultatet. Jeg syns det ble bra og håper andre syns det samme.

*************
No, it hasn't stopped again. I just haven't had time to post anything! But the production is coming along slowly. And the joy of creating is constantly increasing. To discover new color combinations by coincidence and to create something beautiful from something plain is yet again an incredible satisfaction to me.
Color combinations is not my strong side. I guess I'm rather conservative and careful with colors, so I'm thrilled every time I discover a new combination!
I started this card in an attempt to use one of the first patternedpapers I ever bought. I never used it because I thought it was too intense and had no idea on how to use it without seeming tacky.
But there happened to be some cardstock laying on my work desk after the last project and in a flash I saw that this just might work. And with the sketch from Card Patterns, this was the result. I think it turned out great and hope that others feel the same.

2 kommentarer:

  1. Such a lovely take on the sketch...great color combo...that green is such a nice pop of color! Thanks for joining us at Card Patterns!!

    SvarSlett
  2. Jeg syns det ble skikkelig stilig kort jeg. De fargene var bare knall. Sleng deg med på Kreative Krumspring hvis du har tid.
    Ha ei god helg

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...