søndag 31. mars 2013

A bit of engineering

Min søster er en av mine mest trofaste "kunder" og like før bursdagen hennes kom hun med et meget spesielt ønske. Jeg gjør mitt beste for å tilfredsstille, selvfølgelig og her er resultatet.
*My sister is one of my most loyal "customers" and right before her birthday she made a very specific request. I aim to please, of course, and this is the result.*

De har nylig pusset opp så nå ville hun ha noe på bordet til å ha penner og lapper i som sto i stil med interiøret. Jeg håper hun blir fornøyd med dette.
*They recently redecorated so she wanted something for the table to keep pens and post-it notes in, that coordinated with the interior. I hope she'll be happy with this.*
 
Det tok litt tid med tankearbeid og testing av ulike innfallsvinkler før jeg kom frem til denne løsningen. Det jeg liker aller best med denne, er at den er solid, slik at den ikke velter så lett og forhåpentligvis varer en stund, selv med flittig bruk.
*It took some time with thinking and testing different angles until I reached this solution. What I like best about this, is that it's solid and won't tip over easily, and hopefully it'll last a while, even when put to good use.*



Basen er av Bazzill kartong, forsterket i bunn med en tynn papplate dekket med kartong. Sidene er forsterket med flere lag kartong og mønsterark fra Maja Design - Ska vi Fika. Dekoren har jeg holdt enkel, både fordi min søster ikke liker så mye dill og for å minske risikoen for at ting faller av med tid og bruk, så jeg satt på et enkelt brunt satinbånd på alle sidene. Alle sidene har også paneler fra Maja Vintage Summer Basic kolleksjonen, stemplet med sitater fra Kort og Godt og Kreativ Hobby. Til slutt delte jeg opp en Cheery Lynn-die cut og limte en del på hver av langsidene.
Jeg blir nok å gjøre et par justeringer på ideen før jeg lager flere, men flere blir det absolutt. Jeg må jo ha en til meg selv også! :)
*The base is Bazzill cardstock, reinforced in the bottom with chipboard covered in cardstock. The sides are reinforces with several layers of cardstock and patterned paper from Maja Design - Ska vi Fika. I've kept the decor simple both since my sister is no fan of lots of stash and to reduce the risk of things falling off after some time and with some use, so I put on a simple brown satin ribbon on all sides. All the sides also got panels of Maja Vintage Summer Basic collection, stamped with quotes from Kort og Godt and Kreativ Hobby. Finally I cut up a Cheery Lynn die cut and adhered a part on each of the long sides.
I'm gonna make a few adjustments to the idea before I make more of this, but I'm definately making more. I'll have to have one for myself too! :)*
 
Challenges:
Fab 'n' Funky #164 - Boxed in (not sure if it fits the theme, but I'll give it a go. :))
 

8 kommentarer:

  1. Oh wow !! this is absolutely FABULOUS !! Your sister will LOVE this I'm sure ! Its gorgeous :-)

    thanks for joining us on the Simon Says Stamp Challenge
    Luv
    Lols x x x

    SvarSlett
  2. Fabulous creation...love the sturdy design and gorgeous detail. Thank you so much for joining us at Fab'n'Funky this week. Pat K x

    SvarSlett
  3. Denne ble fin!!
    Håper den falt i smak hos søsteren din også :)

    SvarSlett
  4. Galet snygg och dessutom en praktisk sak, som kommer att pryda sin plats och vara till god nytta!

    SvarSlett
  5. Utrolig flott! Du er så kreativ! Denne har jeg veldig lyst til å gjøre et forsøk på å lage... er det ok å låne ideen din?
    Klem Elizabeth (scrappelizabeth.blogspot.com)

    SvarSlett
  6. Wow, denne var stilig, skulle veldig gjerne hatt en mal på denne;)

    Junhild

    SvarSlett
  7. I really like this! What a great gift! Can you put out the measurements or pic tutorial on how to make it? I'd love to make one of these for my brother!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...