lørdag 4. juni 2011

Clean but not simple

Det er kanskje stilrent, men jeg brukte bokstavelig talt timevis på dette bryllupskortet. Først var det teksten, som jeg brukte emboss resist på. Enkelt nok, men det tok litt tid å bygge opp den fargen jeg ønsket. Så skjærte jeg det ut i en firkant, men etter å ha skjært av millimeter her og der i flere runder, fant jeg ut at jeg heller ville ha hjerteform. Så jeg gikk inn med saksa, og frihåndsklipping er ikke min sterke side, så jeg gikk over med sandpapir på kantene for å slipe vekk alle små ujevnheter.
Så stemplet jeg kantene på basen med et stempel fra settet On the Edge fra Autumn Leaves (nok et stempelsett jeg hadde glemt at jeg hadde!). Tok litt tid det også, bare fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for hvilken sverte jeg skulle bruke. Endte til slutt opp med Fluid chalk i fargen Grey Whale.
Så var det tyllsløyfa da. Jeg fikk litt sansen for dem etter å ha brukt en på dette kortet, men de er søren meg ikke enkle! Mulig det er fordi jeg er ekstremt nøye og vil ha hver eneste brett og rynke helt "riktig". Det tok meg i alle fall tre forsøk og to bytter av blomster.
Og som "krona på verket" fant jeg ut helt til slutt at jeg ville ha med en liten charm, og å lirke den på plass uten å ødelegge sløyfa, var en liten utfordring!
Men det ble da ferdig til slutt, og det blir mitt bidrag til KK 19 - De store merkedagene.




**************
It may be clean, but I literrally spent hours on this wedding card. First the text that I used embossed resist on. Simple enough, but it took a while to get the shade of color that I wanted. Then I cut it out in a square, but after several rounds of cutting millimetres here and there, I found out I wanted the heart shape. So I went in with the sciccors. And freehand cutting is not my strong side, so i went over the edges with sandpaper to smooth it out.
Then I stamped the edges on the base with a stamp from On the edge stamp set by Autumn Leaves. (Another set I forgot I had!) Took a little while too, just because I couldn't decide what ink to use. I landed on Fluid Chalk in the color Gray Whale.
And then the tulle bow. I got the taste for these things after using one on this card, but they're sure as h*** not easy to make! Might be because I'm extremely particular and want every ruffle and fold just right. In any case, it took me three tries and two changes of flowers.
And for the "cherry on top", I decided I wanted a tiny charm, and wiggeling it in place without ruining the bow was a challenge!
But it's done, and it'll be my entry for KK 19 - De store merkedagene.

7 kommentarer:

  1. he he jeg kjenner igjen meg selv her, selv de enkleste kort tar tid! Men jammen ble dette flott og elegant!! Tusen takk for bidraget, og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  2. Dette lyder kjent;) Likte veldig godt dette kortet. Stilrent og flott:)
    Ønsker deg en flott helg:)

    SvarSlett
  3. Alldeles nydelig kort....! -og jeg kjenner meg også igjen. Skjønner ikke hvor tiden har blitt av - og ikke føler jeg at timene vises igjen på prosjektet heller..
    Takk for at du deler og inspirerer!
    Hilsen Turid :)

    SvarSlett
  4. Super elegant er det da bestemt også endt med at blive. Sjovt at læse om hvordan det nogle gange tager tid at nå frem til præcis det resultat man gerne vil...

    SvarSlett
  5. For et morsomt innlegg :) Kan med sikkerhet si at dette er ett av de aller fineste bryllupskortene jeg noensinne har sett!! Brudeparet skulle visst hvor mye energi og tid som ligger bak! :D Vakkert...

    SvarSlett
  6. Denne var helt nyyyydelig!! Superlekker, rett og slett :)

    SvarSlett
  7. Hei! Renata :). Du er kanon flink. Jeg vil gjerne kontakte deg. Hvordan kan jeg kontakte deg? Takk!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...