tirsdag 29. juli 2014

Nyfødt

Etter elleve og et halvt år er det vel på tide å få gjort noe med babybildene til eldstesnuppa vår. Jeg er ingen kronologisk scrapper, så det blir gjort litt her og litt der, nå som jeg endelig er kommet litt i gang med både PL og LO'er. Min kjære mann var helt skjelven etter å ha vært med på hele opplevelsen, så bildene er mildt sagt dårlige. Selv etter standarden i 2003. Men etter en runde i Photoshop duger de helt fint til lommescrapping.
*After eleven and a half year it's propably about time to do something with the babypics of our oldest girl. I'm no chronological scrapper so it's a little here and a little there as I'm finally getting along with both PL's and LO's. My dear hubbie was all shooked up after being a part of the entire experience, so the photos are barely useful. Even by 2003 standards. But after a round of Photoshopping they'll do just fine for pocket scrapping. *


Jeg falt fullstendig for Hello Baby kolleksjonen fra Simple Stories når jeg så den i en nettbutikk, så jeg kjøpte inn en bunke 12x12 ark og 6x6 blokka og satte i gang med de aller første bildene av snuppa vår. Her er hun helt fersk, bare minutter etter fødselen.
*I fell completely for the Hello Baby collection from Simple Stories when I saw it online, so I bought a stack of 12x12 papers and the 6x6 paper pad and went ahead with the very first pics of our darling. Here she is brand new, only minutes after birth.*

Jeg har brukt en blanding av 6x6 og 12x12 ark. De små utklippene er i alle fall fra et 6x6 ark. Kortet i midten har jeg tørrembosset og svertet forsiktig med Distress Ink Victorian Velvet og kortet er reservert til armbåndet hennes fra sykehuset, når jeg en gang kommer på hvilket lurt sted jeg har lagt det på. *lol*
*I've used a mix of 6x6 and 12x12 papers. The small cutouts at least are from a 6x6 paper. The card in the middle are dry embossed and carefully inked with Distress Ink Victorian Velvet and the card is reserved for her baby bracelet from the hospiatal, when I remember which clever place i put it in.*


Jeg syns disse arkene er supersøte og det samme er utklippene. Her har jeg lagt på et par tekststriper som jeg har printet på pc'n og noen sommerfugler fra en MS punch med WOC perler i midten.
* I think these papers are super cute and the same for the cut outs. Here I've added a couple of text strips that I printed from my pc and a few butterflies from an MS punch with WOC pearls in the middle.*


Mønsterarket med målebånd på og utklippet "Loved beyond measure" må selvsagt høre sammen med de vitale målene på den nyfødte. Disse er også printet fra pc'n. Til høyre kan man skimte en liten epoxy sticker jeg har hatt i lageret mitt siden tidenes morgen omtrent. Mens billetten under er en nyvinning fra Fancy Pants.
*The patterned paper with tape measures and the cut out "Loved beyond measure" naturally belongs with the vitals for the newborn. These are also printed from my pc. To the right you'll see a little epoxy sticker I've had in my stash since the dawn of day, practically. While the ticket underneath is brand new from Fancy Pants.*

Dette kunne vært starten på albumet til snuppa, men jeg tror det må bli en side eller to med ventetiden også. Vi får vel se hva som kommer med tid og stunder. ;-)
*This could be the beginning of our daughters album, but I think I'll have to add a page or two with the pregnancy too. We'll see what comes up in due time. ;-) *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...