onsdag 19. oktober 2011

I'm on a roll

Etter flere måneder med mye stress og lite (ingen) kreativitet, ser det nå ut som kreativiteten tar seg opp igjen. Og prisen jeg betaler for det, er en god natts søvn! I dag, når jeg egentlig skulle vært hjemme og laget kort, var jeg hos min søster og lagde en bleiekake. Jeg hadde det kjempegøy og det var ikke så mye arbeid som jeg trodde med selve kaka. Vi ble ikke helt ferdige med pyntingen, så bildene kommer senere.
Uansett, denne bleiekaka gjorde altså at jeg ikke kom i gang med kortlagingen før langt over leggetid, men jeg måtte bare. For utfordringen hos Colour Create denne gangen er Lilac, grey and white. En utrolig lekker kombinasjon, som jeg bare måtte prøve meg på.
Men så er det jo sånn med kortlaging at man begynner med en ting, så ender det ofte med noe annet. Hvilket var tilfellet her. Jeg ville ha noe enkelt og rent, men endte altså opp med både sverting, distressing, blomster og bling! Likevel ble jeg ganske greit fornøyd. :) Igjen er fargegjengivelsen på min skjerm noe annet enn virkeligheten, og det ørlille strøket med glitterlim på blomstene vises nesten ikke. Noen som har tips om hvordan få bra bilder når man ikke har dagslys? :-/




************
After several months with stress and little (none!) creativity, it seems like it's picking up again. And the price I pay for it is a good night sleep!
Today when I was supposed to be at home making cards, I went to my sister's to make a diaper cake. I had a great time and it wasn't as much work as I thought it would be. We didn't finish decorating so pictures will be in later.
Anyway, this diaper cake did so that I couldn't start making cards before way past bedtime, but I just had to. Because the current challenge at Colour Create is Lilac, Grey and White. A gorgeous combination that I just had to try.
But it's often the case with card making that you start out with one thing and end up with something different. Which was the case here. I wanted something clean and simple, but ended up with inking, distressing, flowers and bling! Still I was pretty pleased with the result. :) Again the colours of the picture isn't the same as in reality and the tiny stroke of glitter on the flowers hardly shows at all! Anyone got tips on how to get decent pictures when you don't have daylight? :-/

Supplies:
Papers: Bazzill Cardstock, Light a Candle (Ladybug)
Stamps: Verve Stamps
Ink: Creamy Brown Fluid Chalk, Onyx black Versafine
Accessories: EK Success Open Scallop Edge punch, flowers (Papirloftet, Wild Orchid Crafts), glitter glue, ribbon and pearls from my stash.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...