søndag 8. mai 2016

Dekorert eske

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no.

En ellers ganske "kjedelig" dåpsgave skulle få plass i denne dekorerte boksen til en liten gutt.
Penger, sparekontoer og lignende er vel ganske vanlige gaver nå for tiden, og i en konvolutt blir det rimelig kjedelig. Da er en slik dekorert eske helt supert!

Boksen måler omtrent 10x10 cm og jeg har kledt den med mønsterark fra Pion Designs kolleksjon My Beloved Son. Kantene er svertet og lokket er dekorert med et urgammelt stempeltrykk (jeg tror det er fra Papirdesign) og blomster fra lageret mitt. Navnet på dåpsbarnet er stanset ut med et nytt alfabet fra Marianne Design og siden jeg var korttenkt nok til ikke å bestille matchende tall, ble tallene stanset ut med Typeset alfabetet fra Tim Holtz.

Rundt kanten på lokket har jeg festet et satinbånd og pyntet med en liten blomst og en søt liten charm med teksten "made for an angel". Jeg klarte selvfølgelig å være så uheldig å grise med limet på båndet, men heldigvis vises det ikke så godt i virkeligheten som på bildet her.

Hva rommer så denne lille boksen? Først og fremst mer mønsterark. *lol* Jeg har jo vært så flink at jeg har dekorert hver eneste side både inni og utenpå denne boksen!

Inni lokket har jeg stanset ut en tekst som bestiller selv har ønsket, og stemplet rundt kantene med et sjernestempel fra Kort & Godt.

I bunnen av boksen skjuler det seg en liten overraskelse. I det utstansede mønsterarket ville bestiller skrive en hilsen fra seg selv. Og om man drar forsiktig i båndet...

...kommer det frem et "trekkspill" med et helt dikt på, som bestiller ville ha med. En fantastisk søt tekst, syns jeg!

Jeg sa jeg hadde vært flink å pynte alle sidene! Undersiden er dekket med forsiden av det samme mønsterarket som ellers og jeg har stanset ut et Håndlaget-av-stempel fra Kort & Godt med tilhørende die.
Det var en sann fornøyelse å lage denne esken og jeg håper den gjør seg på gavebordet til den lille.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...