onsdag 15. april 2015

Påsken varer helt til jula?

Denne artikkelen er skrevet for scrapping.no.

Hvis jula varer helt til påske, kan vel påsken vare helt til jula? 

Det er i alle fall det jeg har fått høre fra kunder som har bestilt dekorerte påskeegg fra meg, fordi de syns eggene er så fine at de kunne tenke seg å ha dem fremme hele året. *lol* Nå skal ikke jeg uttale meg selv om hvorvidt de egner seg til å stå fremme hele året, men jeg har i alle fall kost meg en hel masse med å pynte påskeegg i år. Men som president i prokrastineringsklubben så tar det selvfølgelig tid å få tatt bilder, redigert og lagt dem ut for publisering.
Uansett, her er i alle fall mine påskeegg for i år.
Jeg bruker stort sett samme teknikk på alle eggene mine. Et par strøk gesso eller hvit akrylmaling og serviettdecoupage. Disse eggene var alle til samme kunde, som helst ikke ville ha påskekyllinger, men det måtte være litt påskefarger. Så det første egget fikk en søt lysegrønn prikkete serviett, dekorert med lysegule fjær og vårlige blomster.

Alle eggene er av den største størrelsen jeg fant på den lokale dagligvarebutikken, altså ca 30 cm. Med andre ord, temmelig mye å dekorere. Men med litt juks og skjøting gikk det helt fint med en vanlig serviett. Denne er fra Nille. Også her har jeg brukt mengder av blomster. Både blonden og båndet er kjøpt på Nille.

Jeg syns servietten var litt vel knallgul, så jeg malte over med en godt utvannet gessoblanding for å matte ned uttrykket. Syns det funket ganske bra.

På det siste egget fikk jeg endelig prøvd ut noe jeg har ønsket å prøve lenge. Hadde sett for meg denne i en maskulin variant, men nå skulle dette til en dame, så da ble det feminint i stedet.
Her har jeg rett og slett brukt Glue 'n' Seal og festet krøllet aluminiumsfolie på egget. Deretter malte jeg over med litt uttynnet gesso og tørket av nesten med en gang. Utrolig stilig effekt og jeg gleder meg til å prøve det samme i en maskulin variant med svart maling.

Endelig et bilde i dagslys! ...sånn er det når man er mest kreativ midt på natten! Ikke så enkelt å se effekten med maling på folien, men stol på meg når jeg sier at det er kanonkult! Nok en gang assorterte blomster og bånd som dekor, pluss litt perlepynt fra Kort & Godt.
Jeg tror jammen jeg må ha påske til jul her i huset, for jeg har fått dilla på påskeeggpynting! *lol*

1 kommentar:

  1. Så lekre påskeegg! Skjønner godt at folk vil ha dem til pynt :) Jeg likte ekstra godt det nederste, gleder meg til å se det i den maskuline varianten også!
    :) Karen Elise

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...